با کنتلار پارت ارزان تر از همه جا و با کیفیت و استاندارد بالا خرید کنید

راهنمای چراغ های هشدار دهنده هیوندای سانتافه

adminwebنویسنده: adminweb
بازدید: 13,569 بازدید
هیوندای

نشانگر های ماشین هیوندای

ممکن است کسانی که خودرو هیوندای سانتافه  دارند معنای برخی از چراغ های هشدار دهنده را ندانند در واقع ، آنچه باید در هرگونه خرابی انجام شود جدی استما لامپ های هشدار دهنده خودروهای مارک هیوندای را برای شما بررسی کرده ایم.

لامپ های هشدار دهنده متفاوتی روی تابلو ابزار خودرو هیوندای سانتافه وجود دارد. هنگامی که معانی این لامپ های هشدار دهنده مشخص نیست ، مشکلات افزایش می یابد. ما لامپ های هشدار دهنده هیوندای سانتافه و معانی آنها را برای شما گردآوری کرده ایم که تقریبا با تمام مدل های دیگر شرکت سانتافه مشابه است .

 برخی از چراغ های هشدار دهنده مشابه ماشین های دیگر  است ، با این حال ما این جا همه چراغ های هیوندا سانتافه را آورده ایم .

راهنمای چراغ هشدار دهنده هیوندای سانتافه

 

چراغ هشدار دمای مایع خنک کننده موتور (در صورت وجود) چراغ هشدار هنگامی روشن می شود که دمای خنک کننده موتور از 120 ± 3 درجه سانتی گراد بالاتر رود. با موتور بیش از حد گرم رانندگی نکنید. نکته اگر چراغ هشدار دمای مایع خنک کننده موتور روشن شود ، نشان دهنده گرمای بیش از حد است که می تواند به موتور آسیب برساند.

 

 

چراغ هشدار دهنده دمای مایع خنک کننده موتور (در صورت وجود) چراغ هشدار هنگامی روشن می شود که دمای خنک کننده موتور از 120 ± 3 درجه سانتی گراد بالاتر رود. با موتور بیش از حد گرم رانندگی نکنید. نکته اگر چراغ هشدار دمای مایع خنک کننده موتور روشن شود ، نشان دهنده گرمای بیش از حد است که می تواند به موتور آسیب برساند.

چراغ هشدار دمای مایع خنک کننده موتور (در صورت وجود) چراغ هشدار هنگامی روشن می شود که دمای خنک کننده موتور از 120 ± 3 درجه سانتی گراد بالاتر رود. با موتور بیش از حد گرم رانندگی نکنید. نکته اگر چراغ هشدار دمای مایع خنک کننده موتور روشن شود ، نشان دهنده گرمای بیش از حد است که می تواند به موتور آسیب برساند.

چراغ هشدار دهنده باز درب این چراغ هشدار زمانی روشن می شود که یکی از درها هیوندای سانتافه به طور کامل با کلید احتراق در هر موقعیتی بسته نشده باشد.

چراغ هشدار دمای مایع خنک کننده موتور (در صورت وجود) چراغ هشدار هنگامی روشن می شود که دمای خنک کننده موتور از 120 ± 3 درجه سانتی گراد بالاتر رود. با موتور بیش از حد گرم رانندگی نکنید. نکته اگر چراغ هشدار دمای مایع خنک کننده موتور روشن شود ، نشان دهنده گرمای بیش از حد است که می تواند به موتور آسیب برساند.

چراغ هشدار دهنده  سطح روغن موتور هیوندای سانتافه ، چراغ هشدار سطح روغن موتور هنگامی روشن می شود که سطح روغن موتور باید بررسی شود. اگر چراغ هشدار روشن شد ، سطح روغن موتور را در اسرع وقت بررسی کنید و در صورت لزوم روغن موتور را اضافه کنید. روغن توصیه شده را به آرامی با استفاده از قیف پر کنید (ظرفیت پر کردن روغن: تقریباً 0.6 ~ 1.0 لیتر). فقط از روغن موتور مشخص شده استفاده کنید. روغن موتور را بدون سرریز پر کنید ، مطمئن شوید که سطح روغن از علامت F روی چپ تر تجاوز نکند.

چراغ هشدار دمای مایع خنک کننده موتور (در صورت وجود) چراغ هشدار هنگامی روشن می شود که دمای خنک کننده موتور از 120 ± 3 درجه سانتی گراد بالاتر رود. با موتور بیش از حد گرم رانندگی نکنید. نکته اگر چراغ هشدار دمای مایع خنک کننده موتور روشن شود ، نشان دهنده گرمای بیش از حد است که می تواند به موتور آسیب برساند.

چراغ هشدار باز کننده درب عقب این چراغ هشدار زمانی روشن می شود که درب عقب به طور ایمن بسته نشده باشد.

چراغ هشدار دهنده بنزین هیوندا سانتافه

چراغ هشدار کمبود سوخت هیوندای سانتافه این چراغ هشداردهنده نشان می دهد که مخزن سوخت تقریباً خالی است. هنگامی که این چراغ روشن است ، سوخت باید در اسرع وقت سوخت گیری شود. رانندگی با چراغ هشدار کم سوخت روشن یا با سوخت زیر علامت “E” باعث خرابی موتور و نقص عملکرد مبدل کاتالیزوری (در صورت مجهز شدن) می شود.

چراغ هشدار دهنده کمربند هیوندا سانتافه

هشدار کمربند ایمنی (در صورت مجهز بودن) نوع A هر بار که کلید جرقه زنی را به وضعیت ON می چرخانید ، چراغ هشدار کمربند ایمنی بدون توجه به بستن کمربند به مدت 6 ثانیه به عنوان یادآوری برای راننده چشمک می زند. اگر کمربند ایمنی راننده پس از روشن شدن احتراق بسته نشده باشد ، چراغ هشدار کمربند ایمنی مجدداً به مدت تقریبا 6 ثانیه چشمک می زند. اگر کمربند ایمنی راننده با روشن شدن کلید جرقه زنی به حالت ON بسته نشده باشد ، یا اگر کمربند پس از روشن شدن کلید احتراق در وضعیت ON باز نشده باشد ، زنگ هشدار کمربند ایمنی تقریباً 6 ثانیه به صدا در می آید. اگر کمربند ایمنی در این مدت بسته شود ، زنگ بلافاصله متوقف می شود (در صورت مجهز بودن).

چراغ هشدار دهنده هیوندا سانتافه

نشانگر ECO (در صورت مجهز بودن) (گیربکس اتوماتیک) نشانگر ECO سیستمی است که به شما می گوید رانندگی اقتصادی داشته باشید. هنگام رانندگی اقتصادی نمایش داده می شود تا به شما در بهبود عملکرد سوخت کمک کند. • هنگام رانندگی اقتصادی در حالت ECO ON ، نشانگر ECO (سبز) روشن می شود. اگر نمی خواهید نشانگر نمایش داده شود ، می توانید با فشار دادن دکمه TRIP حالت ECO ON را به حالت OFF تغییر دهید. برای عملکرد حالت روشن/خاموش ECO ، صفحه قبلی را ببینید. • مصرف سوخت بسته به عادات رانندگی راننده و شرایط جاده ممکن است متفاوت باشد. • در موقعیت های رانندگی P (Park) ، N (Neutral) ، R (Reverse) یا حالت ورزشی که برای رانندگی اقتصادی مناسب نیستند کار نمی کند.

چراغ هشدار دهنده هیوندا سانتافه

نشانگر خرابی EPB (ترمز پارکینگ الکتریکی) نشانگر خرابی EPB زمانی روشن می شود که سوئیچ احتراق به حالت ON روشن باشد ، اما باید بعد از حدود 3 ثانیه خاموش شود. اگر چراغ هشدار روشن نمی شود یا به طور مداوم روشن می شود ، توصیه می کنیم فوراً خودرو خود را توسط نمایندگی مجاز HYUNDAI بررسی کنید. هنگامی که نشانگر ESC روشن می شود تا نشان دهد ESC به درستی کار نمی کند ، ممکن است نشانگر خرابی EPB روشن شود ، اما این نشان دهنده نقص در EPB نیست.

چراغ هشدار دهنده هیوندا سانتافه

چراغ هشدار دهنده فشار روغن موتور این چراغ هشداردهنده فشار کم روغن موتور را نشان می دهد. اگر چراغ هنگام رانندگی روشن شد: 1. خودرو را با خیال راحت به کنار جاده بکشید و توقف کنید. 2. با روشن نبودن موتور ، سطح روغن موتور را بررسی کنید. اگر سطح پایین است ، در صورت نیاز روغن اضافه کنید. اگر چراغ هشدار پس از افزودن روغن هنوز روشن است یا نمی توانید روغن پیدا کنید ، توصیه می کنیم با نمایندگی مجاز HYUNDAI تماس بگیرید.

چراغ هشدار دهنده هیوندا سانتافه

نشانگر خرابی AFLS (سیستم روشنایی جلو تطبیقی) (در صورت وجود) اگر نشانگر خرابی AFLS روشن شود ، AFLS به درستی کار نمی کند. به نزدیکترین مکان امن متصل شوید و موتور را روشن کنید. اگر نشانگر همیشه روشن است ، توصیه می کنیم ترمزها را فوراً در نمایندگی مجاز HYUNDAI چک کنید.

چراغ هشدار دهنده هیوندا سانتافه

نشانگر ایموبیلایزر هیوندای سانتافه (در صورت مجهز بودن) این نشانگر زمانی روشن می شود که کلید ایموبلایزر وارد شده و برای روشن شدن موتور به حالت ON روشن شود. در این زمان می توانید موتور را روشن کنید. بعد از روشن شدن موتور چراغ خاموش می شود. اگر این چراغ قبل از روشن شدن موتور با کلید احتراق در وضعیت روشن چشمک می زند ، توصیه می کنیم سیستم را توسط نمایندگی مجاز HYUNDAI بررسی کنید.

چراغ هشدار دهنده هیوندا سانتافه

چراغ هشدار دهنده سیستم فرمان برقی (EPS) هیوندای سانتافه (در صورت مجهز بودن) این چراغ نشانگر زمانی روشن می شود که کلید جرقه زنی به حالت “ON” روشن شده و پس از روشن شدن موتور خاموش می شود. این چراغ هنگامی که EPS خراب شده است ، روشن می شود. اگر هنگام رانندگی روشن شد ، توصیه می کنیم وسیله نقلیه خود را برای بازرسی به نمایندگی مجاز HYUNDAI ببرید.

چراغ هشدار دهنده هیوندا سانتافه

نشانگر SET کروز کنترل هیوندای سانتافه نشانگر زمانی روشن می شود که سوئیچ کنترل کروز (-SET یا RES+) در موقعیت ON باشد. هنگامی که دکمه کنترل کروز (-SET- یا RES+) را فشار می دهید ، نشانگر کروز کنترل SET روی دسته ابزار روشن می شود. هنگامی که دکمه کنترل کروز (CANCEL) را فشار می دهید یا سیستم غیرفعال می شود ، نشانگر SET کروز کنترل روشن نمی شود.

چراغ هشدار دهنده هیوندا سانتافه

چراغ هشدار دهنده کیسه هوا هیوندای سانتافه (در صورت وجود) این چراغ هشدار هر بار که کلید جرقه زنی را به حالت روشن روشن می کنید تقریباً 6 ثانیه روشن می شود. اگر سیستم مهار کننده اضافی (SRS) به درستی کار نکند ، این چراغ روشن می شود. اگر چراغ هشدار کیسه هوا روشن نمی شود وقتی کلید جرقه زنی به حالت “ON” روشن می شود یا موتور روشن می شود یا حتی بعد از 6 ثانیه روشن می ماند یا هنگام حرکت خودرو روشن می شود ، توصیه می کنیم با نمایندگی مجاز HYUNDAI برای بررسی سیستم.

چراغ هشدار دهنده هیوندا سانتافه

بررسی چراغ موتور (MIL) هیوندای سانتافه  (بررسی چراغ موتور) این نشانگر بخشی از سیستم کنترل موتور است که عناصر مختلف سیستم کنترل انتشار را کنترل می کند. اگر این نشانگر هنگام رانندگی روشن شود ، نشان می دهد که خطای احتمالی در جایی در سیستم کنترل انتشار تشخیص داده شده است. این نشانگر با روشن شدن کلید جرقه زنی به حالت “ON” روشن می شود و ظرف چند ثانیه پس از روشن شدن موتور خاموش می شود. اگر هنگام رانندگی روشن می شود یا وقتی کلید جرقه زنی به حالت “ON” روشن می شود ، روشن نمی شود ، توصیه می کنیم برای بررسی سیستم به نمایندگی مجاز HYUNDAI مراجعه کنید. به طور کلی ، می توانید به رانندگی ادامه دهید ، اما توصیه می کنیم سیستم را توسط نمایندگی مجاز HYUNDAI بررسی کنید. احتیاط • رانندگی طولانی مدت در حالی که چراغ نشانگر نقص عملکرد سیستم کنترل انتشار روشن است ،ممکن است باعث آسیب به سیستم های کنترل انتشار شود ، که بر رانندگی و/یا مصرف سوخت تأثیر می گذارد. • در صورت روشن شدن چراغ نشانگر خرابی سیستم کنترل انتشار ، آسیب مبدل کاتالیزوری ممکن است منجر به از دست دادن قدرت موتور شود. توصیه می کنیم سیستم توسط نمایندگی مجاز HYUNDAI بررسی شود.

چراغ هشدار دهنده هیوندا سانتافه

نشانگر چراغ راهنما پیکان های سبز چشمک زن روی صفحه ابزار جهت سیگنال ها را نشان می دهد. اگر فلش ها روشن شوند اما چشمک نزنند ، یا اگر بیشتر از حد معمول چشمک بزنند یا اصلا روشن نشوند ، در سیستم علامت نوبت نقص وجود دارد. توصیه می کنیم با نمایندگی مجاز HYUNDAI تماس بگیرید.

چراغ هشدار دهنده هیوندا سانتافه

نشانگر TPMS  هیوندای سانتافه (سیستم کنترل فشار باد تایر) (در صورت وجود) نشانگر فشار کم تایر نشانگر فشار کم لاستیک پس از روشن شدن کلید احتراق به حالت “ON” به مدت 3 ثانیه روشن می شود. هنگامی که مشکلی در سیستم مانیتورینگ فشار تایر وجود دارد ، نشانگر فشار پایین لاستیک بعد از پلک زدن حدود یک دقیقه روشن می ماند. در این صورت ، توصیه می کنیم سیستم را در نمایندگی مجاز HYUNDAI بررسی کنید.

چراغ هشدار دهنده هیوندا سانتافه

نشانگر پیش گرم کردن فقط در خودروهای دیزلی نشانگر پیش گرمایش (موتور دیزل) هنگامی که سوئیچ احتراق را به حالت “ON” روشن می کنید ، چراغ نشانگر روشن می شود. موتور را می توان پس از خاموش شدن چراغ نشانگر پیش گرم شدن روشن کرد. مدت زمان این چراغ هشدار ؛ دمای مایع خنک کننده با توجه به دمای هوا و وضعیت باتری متفاوت است. ] توجه اگر موتور پس از اتمام پیش گرمایش ظرف 2 ثانیه روشن نشد ، سوئیچ را برای 10 ثانیه به حالت LOCK/OFF برگردانید و سپس مجدداً روشن کنید تا پیش گرمایش مجدد انجام شود.

چراغ هشدار دهنده هیوندا سانتافه

اگر هنگام رانندگی با هیوندای سانتافه دو چراغ هشدار به طور همزمان روشن باشد ، ممکن است در سیستم ABS و EBD خودروی شما نقصی وجود داشته باشد. در این حالت ، ABS و سیستم ترمز معمولی ممکن است به درستی کار نکنند و نیاز به سرویس لنت ترمز هیوندای سانتافه . توصیه می کنیم سیستم توسط نمایندگی مجاز HYUNDAI بررسی شود. چراغ هشدار ترمز پارک و سطح ترمز این چراغ هنگامی روشن می شود که سوئیچ احتراق به حالت ON روشن باشد و در صورت عدم استفاده از ترمز دستی پس از 3 ثانیه خاموش می شود.

چراغ هشدار ترمز پارکینگ این چراغ هشدار زمانی روشن می شود که ترمز دستی در حالی که کلید احتراق در وضعیت استارت یا روشن است ، فشار داده شود. هنگام ترمز دستی چراغ هشدار باید خاموش شود. چراغ هشدار سطح روغن ترمز پایین اگر چراغ هشدار خاموش نشود ، ممکن است نشان دهد که سطح روغن ترمز در مخزن کم است. اگر چراغ هشدار خاموش نشد:

  1. با احتیاط به نزدیکترین محل امن رانندگی کرده و خودرو را متوقف کنید.
  2. با روشن نبودن موتور ، فوراً سطح روغن ترمز را بررسی کرده و در صورت نیاز مایع را اضافه کنید. سپس تمام قطعات ترمز را از نظر نشت هیدرولیکی بررسی کنید.
  3. اگر نشتی پیدا کردید ، در صورت خاموش نشدن چراغ هشدار دهنده یا کار نکردن ترمزها ، رانندگی نکنید. توصیه می کنیم با نمایندگی مجاز HYUNDAI تماس بگیرید. خودروی شما مجهز به سیستم ترمز متقاطع دوگانه است. این بدان معناست که اگر یکی از مدارهای ترمز دوگانه خراب شود ، می توانید با مدار ترمز دیگر ترمز کنید. اگر فقط یکی از سیستم های ترمز دوگانه در حال کار است ، قبل از توقف خودرو ، پدال ترمز باید با نیروی بیشتر و با ضربه پدالی طولانی تر از حالت معمولی فشار داده شود.

همچنین ، وسیله نقلیه با کار سیستم ترمز در کوتاه ترین فاصله متوقف نمی شود. در صورت خراب شدن ترمزها در حالی که خودرو در حال حرکت است ، دنده را پایین بکشید تا ترمز موتور اعمال شود و در اسرع وقت خودرو را با خیال راحت متوقف کنید. برای بررسی عملکرد لامپ ها ، بررسی کنید که چراغ های هشدار ترمز دستی و سطح ترمز هنگام احتراق در موقعیت روشن روشن می شوند.

چراغ هشدار دهنده هیوندا سانتافه

نشانگر توقف خودکار (ISG) هیوندای سانتافه (در صورت مجهز بودن) این نشانگر زمانی روشن می شود که موتور وارد حالت آماده به کار در حالت آماده به کار سیستم ISG (Idle Stop and Go) شود. هنگام شروع خودکار ، نشانگر “توقف خودکار” روی صفحه ابزار به مدت 5 ثانیه چشمک می زند. برای اطلاعات بیشتر ، سیستم ISG (Idle Stop and Go) را در جلوی فصل 5 ببینید. ] نکته وقتی موتور توسط سیستم ISG به طور خودکار روشن می شود ، ممکن است چند لامپ هشدار دهنده (ABS ، ESC ، ESC OFF ، EPS یا چراغ هشدار ترمز دستی) برای چند ثانیه روشن شود. این به دلیل ولتاژ پایین باتری اتفاق می افتد. این بدان معنا نیست که سیستم شما خراب است.

 

 

 

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Call Now Button